«Τι θα κερδίσω ακόμη και αν χάσω; Η
συμβολή της Ψυχολογίας στον Αθλητισμό»
Στόχος: Σκοπός της δράσης, η οποία πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία των Καθηγητών Φυσικής Αγωγής και της Σχολικής Ψυχολόγου του 2ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου στο πλαίσιο του Ομίλου Αθλητισμού Kids Athletics, ήταν η επαφή και η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών του ομίλου με τις έννοιες της ψυχολογίας, της αθλητικής ψυχολογίας και της ψυχολογικής προετοιμασίας. Συγκεκριμένα, στόχευε στην ενημέρωση των παιδιών αναφορικά με τη συμβολή του αθλητισμού στην ανάπτυξη της ψυχικής υγείας, και αντίστροφα στη σημασία της ψυχολογικής προετοιμασίας στην απόδοση στα σπορ. Επίσης, προβληματίστηκαν σχετικά με τις έννοιες της νίκης, της αποτυχίας και της ευγενούς άμιλλας, και δόθηκε έμφαση στην προσπάθεια, την προπόνηση, τη στοχοθεσία και την αντιμετώπιση του στρες. Τέλος, οι δραστηριότητες στόχευαν στη διαμόρφωση μιας ατμόσφαιρας αμοιβαίου σεβασμού και θετικού κλίματος και στη διευκόλυνση της συνεργασίας μεταξύ τους.
Δραστηριότητες: Τα παιδιά χωρίστηκαν σε πέντε ομάδες. Κάθε ομάδα είχε συγκεκριμένο στόχο που έπρεπε να αποτυπώσει σε χαρτόνι με τη μέθοδο της ομαδοσυνεργατικής διαδικασίας και στη συνέχεια κάθε ομάδα να παρουσιάσει το αποτέλεσμα της προσπάθειάς τους.
Στόχος κάθε ομάδας ήταν:
ΟΜΑΔΑ Α: Τι σημαίνει η φράση «νοῦςὑγιὴςἐν σώματι ὑγιεῖ»; Πως θεωρείτε ότι συνδέεται ο αθλητισμός με την ψυχολογία;
ΟΜΑΔΑ Β:Ποια είναι τα οφέλη του αθλητισμού και της γυμναστικής;
ΟΜΑΔΑ Γ:Τι έχει σημασία τελικά, η νίκη ή η προσπάθεια; Η Γαλλία έχασε στον τελικό του μουντιάλ. Πώς πιστεύετε ότι ένιωσαν και τι είναι αυτό που κέρδισαν, παρόλο που έχασαν;
ΟΜΑΔΑ Δ: Ποιες είναι οι διαφορές ενός ομαδικού και ενός ατομικού αθλήματος;
ΟΜΑΔΑ Ε: Στους σχολικούς αγώνεςBasketο παίχτης της ομάδας που έβαζε τα περισσότερα καλάθια αρρώστησε και δεν κατάφερε να παίξει. Τη θέση του πήρε ένας αναπληρωματικός και η υπόλοιπη ομάδα δυσαρεστήθηκε. Η ομάδα έχασε τον αγώνα και την ευθύνη απέδωσαν στον αναπληρωματικό. Τι πιστεύετε για αυτό;
Με εκτίμηση,
Υπεύθυνη επιμόρφωσης: Καστρουνή Έλλη, Σχολική Ψυχολόγος, 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Πόλεως Ρόδου.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού: Δρ. Χριστίνα Τσαγδή & Μιχαήλ Κοντός, MSc, 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Πόλεως Ρόδου.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου