Τα προσδοκώμενα μαθησιακά́ αποτελέσματα της εφαρμογής του Ομίλου Αθλητισμού
στους μαθητές και στις μαθήτριες του σχολείου μας (γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις).
Η κατάλληλη αθλητική παιδεία αποτελεί το καλύτερο μέτρο κατά της βίας και της επιθετικότητας στους αθλητικούς χώρους. Μέσα από την διδασκαλία του τίμιου παιχνιδιού οι νέοι εκπαιδεύονται όχι µόνο να είναι καλοί αθλητές, αλλά και καλοί προπονητές, διαιτητές και θεατές. Επίσης, η ανάπτυξη ηθικο-κοινωνικών χαρακτηριστικών μέσα από τον αθλητισμό µμπορεί, µε κατάλληλες τεχνικές, να συμβάλλει και στην γενικότερη βελτίωση του ατόμου στην κοινωνία.
- Οι «Κινητικές δεξιότητες» στοχεύουν να προκαλέσουν στους μαθητές ενθουσιασμό και διασκέδαση παίζοντας «στίβο».
- Νέα αγωνίσματα και καινοτόμες διοργανώσεις δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά να ανακαλύψουν βασικές κινητικές δράσεις: ταχύτητα, αντοχή, άλματα, ρίψεις ουσιαστικά σε οποιοδήποτε χώρο (στάδιο, προαύλιο, κλειστό στάδιο, οποιαδήποτε αθλητική εγκατάσταση κλπ.).
- Τα αγωνίσματα θα δώσουν στα παιδιά την ευκαιρία να αποκομίσουν τα σημαντικότερα οφέλη του αθλητισμού μέσα από την πρακτική εξάσκηση όπως είναι η υγεία, η εκπαίδευση και η αυτοεκτίμηση.
- Να γνωρίσουν και να αγαπήσουν το σώμα τους μέσα από τη δια βίου άσκηση
- Να δουλέψουν μόνοι και σε ομάδες, με σκοπό να τονώσουν την αυτοπεποίθησή τους
- Να μάθουν την αξία της υγιεινής διατροφής και να βελτιώσουν τις διατροφικές τους συνήθειες
- Να βελτιώσουν την ψυχική τους υγεία
- Να αποκτήσουν βιωματική εμπειρία βασικών και ποικίλων κινητικών στερεοτύπων και δεξιοτήτων
- Να διαμορφώσουν την αντίληψη ότι ένα καλό αποτέλεσμα δεν οφείλεται απαραίτητα στα δυνατότερα ή στα ταχύτερα παιδιά
- Να ξεπεραστούν στερεότυπα του τύπου «χωριστά αγόρια-κορίτσια» και να κατανοήσουν τα παιδιά την έννοια της ετερότητας και συμπερίληψης ανεξαρτήτως φύλου, ικανοτήτων και δυνατοτήτων.
- Ένας από τους κύριους στόχους όλων των αθλητικών δραστηριοτήτων είναι η ενθάρρυνση των παιδιών για παιχνίδι και η χρησιμοποίηση των ενεργειακών τους αποθεμάτων µε σκοπό να θωρακίσουν την υγεία τους.
- Να γνωρίσουν από κοντά μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις όπως αυτή του Μαραθωνίου της Ρόδου προσφέροντας εθελοντικά τις υπηρεσίες τους στους δρομείς που θα συμμετάσχουν στη διοργάνωση. Οι μαθητές μας με αυτό τον τρόπο θα κατανοήσουν και άλλες βαθύτερες έννοιες, όπως αυτή της ενεργούς συμμετοχής και προσφοράς στην κοινωνία μέσα από τον αθλητισμό με βιωματικό τρόπο.
Με εκτίμηση
Δρ. Χριστίνα Τσαγδή & Μιχαήλ Κοντός, MSc
Καθηγητές Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Πόλεως Ρόδου
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου